TUTOBIES LINKIES TWITTER FOLLOW HOME

Ubahlah ;

(59) Me gusta | Tumblr

Ada kajian kata peminat Kpop ni bila bercinta setia..

Bagusnya!Setia.Ingat senang nak cari yang setia?

Bagusnya kalau boleh pratik dalam cara Islam ni kan?
Tapi tapi tapi..
Kalau cinta anda melebihi cinta kepada yang Hak,murahnya cinta anda.
Fikir lah cinta kepada mereka atau Dia?
Tahap kesetiaan anda tak mungkin ditanya dikubur kelak.
Tak akan malaikat bertanya berapa lama anda meminati kumpulan ini dan itu..

Kalau malaikat bertanya apa yang anda buat dalam hidup anda?
“Saya stan kumpulan ni..Lama oh.Setiaaaa.Dari kecik sampai besar”

“Berapa banyak ayat Quran awak hafal?” Malaikat tanya lagi.
“Tak ada Qurannya.Saya hafal lagu je..Bukak Quran pun masa hafazan dekat sekolah.
Oh bulan puasa ada lah sikit.Lepas berbuka saya online Twitter,kot bias saya update twitter masa tu”
Haaa.Berani?

“Sepertiga malam awak buat apa?”
“Buffer show. Running Man..tengok Weekly Idol. Tengah pagi internet laju lah”

“Dah tu Tahajjudnya bila?” Malaikat tanya lagi.
“Tahajjud saya buat siang hari..dalam mimpi..ye lah. Malam saya tak tidur.Nak tahajjud acana?”
Ek eh. Kau pulak tanya malaikat balik.
Boleh ke jawab dan tanya macam tu?Ada berani?
Wei sakit kot kena libas. Ingat libas dengan malaikat tu macam kena libas dengan rotan pengetua ke?
Ubahlah. Kita boleh. InShaAllah
"NOTE TO MYSELF"
cr: fazaa 

6 comments:

AY said...

Nice post! Satu kesedaran timbul dalam diri saya walaupun baru setahun jagung jadi K-popper. :)

anis said...

sy kagum ngan akak. byk pengisian. :)

Zack said...

^.^

atiqahjaidin said...

@Anne Muloque: Alhamdulillah :')
@Anis Syahirah: Sekadar berkongsi :)
@Zack: credits to you. Hehe

Unknown said...

Deep *thumbs up*

hanna. said...

satu perkongsian yang bermanfaat untuk direnung bersama ^_^

ini hanya pandangan daripada saya..

kita dikurniakan akal dan fikiran. ambil lah mana baik, tinggalkan lah mana buruk. andai Allah memberikan kita petunjuk, itu bermakna Allah masih memberikan kita peluang. Jika inilah masanya, maka manfaatkan sebaik-baiknya.
May Allah always guide you sis :)