TUTOBIES LINKIES TWITTER FOLLOW HOME

Bangun ;


Assalamualaikum. Kita. Manusia. Dalam hidup pastinya ada jatuh bangun. Tengok roda, hidup ni macam roda yang tak selalunya ada di atas dan tak selalunya ada dekat bawah. Kadang bila terlalu selesa berada di atas, kita lupa yang akhirnya kita akan jatuh jua.

Siapa kata jatuh tu tak sakit. Sakit. Sakit untuk bangun semula. Diri ni kadang tak mampu nak bangun. Rasa macam nak tunggu orang lain hulurkan tangan untuk papah aku berdiri. Tapi bila tanya diri sampai bila nak harapkan orang lain ? Sesekali cuba usaha, usaha untuk bangun sendiri.

Sampai bila kau nak stay pada satu tempat sedangkan orang lain dah jauh meninggalkan kau. Kau still nak pandang luka ni?. Cukuplah. Bangun! Kau boleh. Kata pada diri.

Buka buku baru. Mulakah langkah yang baru. Semula.

Jangan jatuh. Sungguh, Allah ada bersama kita.

Sentiasa.

2 comments:

Fara_nym (Farahanim) said...

yea.. kekadang hidup ni tak perlu bergantung kat seseorang je kan. Usaha sendiri~

Encik Skema said...

entri yang penuh dengan motivasi ,, :D